Mine favoritt julefilmer

En ting som virkelig hører julen til her i gården er julefilmer! Jeg bare elsker å legge meg på sofaen med en god kopp te, tenne mange lys og sette på en julefilm. Julefreden senker seg liksom ikke helt før første julefilmen ruller over skjermen. Jeg ser de samme filmene hvert eneste år, og man kan jo etter hvert handlingen uten att, men det gjør ingenting, for den gode julefølelsen kommer snikende uansett.

Mine favorittfilmer for å bringe frem julestemningen er:

1. Tre nøtter til askepott.

Dette er jo den ultimate julefilmen. Det blir ikke juleaften uten at denne sees og jeg har ikke gått glipp av den de siste 15 årene, det er jeg sikker på. Rett og slett en juleklassiker man ikke kommer utenom!

2. Hjemme alene.

En annen juleklassiker alle har hørt om og sett sikkert 10 ganger. Selv om det har gått nedover med Mcally Culkin de senere årene, så kommer man ikke unna at han var kjempesøt som ung. I hjemme alene filmene er han smarte-kevin som blir forlatt og må forsvare seg meg skurkene ved hjelp av lure feller og kløkt. Kjempemorsomt!

3. Hjelp det er juleferie.

Dette er den morsomste av julefilmene i min bok. Chevy Chase er rett og slett fantastisk i denne filmen som er spekket med passe idiotisk humor som treffer meg rett i hjertet. Jeg ler like mye hvert eneste år. Dette er en film som sikkert ikke alle har sett heller, så den anbefales! Enten elsker du den, eller så hater du den. Jeg tipper du vil le minst en gang! Sjekk ut trailer av filmen her: