Tips til deg som trenger å låne penger

Vi har vel alle vært der, lommeboka er tom, neste lønning er langt unna og utgiftene hoper seg opp. Jeg har hvertfall vært der flere ganger. Ideelt sett burde man jo ha en reserve med penger som man kunne dra frem når det drar seg til, men ikke alle tjener 500kr i timen og da er det faktisk ikke så lett å legge seg opp penger alltid.

For en tid tilbake knakk jeg en del av en tann og det gjorde sykt vondt. Halve tannen var vekk og da er jo det ikke stort annet å gjøre enn å komme seg til tannlegen. Skadene var av en slik art at jeg måtte få laget en ny tann og det er jo ikke akkurat billig! Jeg fikk ikke lønning før om 2 uker og jeg hadde ikke 8000kr å avse for å si det slik. Løsningen ble å ta opp et forbrukslån gjennom Lendo.

Enkelte tenker umiddelbart på luksusfellen når de hører ord som forbrukslån og kredittkort, men spør du meg så kan det være en god løsning enkelte ganger. Jeg snakker da ikke om folk som låner masse penger å bruker de på tøys og tull, men når man faktisk ikke har penger og trenger de desperat til ett eller annet, ja, da er det ganske fint å kunne søke om et lite lån og få det innvilget raskt og hurtig og ha pengene på konto etter noen dager. Det fine med slike forbrukslån er at man slipper å ha sikkerhet. Jeg lånte 8000kr, rett nok til en ganske høy rente, men jeg fikk på plass en ny tann og jeg fikk betalt ned lånet i løpet av to lønninger.

Så er du i desperat pengenød (jeg snakker ikke om at du har lyst på en ny TV, da bør man spare) så kan du for eksempel sjekke ut: http://xn--billigsteforbruksln-ixb.com/. Her finner du en liste over banker som låner uten penger uten sikkerhet. Selv søkte jeg på Lendo sitt, men Ge Money Bank og har forholdsvis rimelig rente på sine lån.

Husk bare at pengene skal betales tilbake og ikke lån mer enn du akkurat trenger.