Tips til deg som har uforutsette utgifter

Julen kan være en vanskelig tid økonomisk for mange og for meg ble den også det grunnet diverse ting som jeg skrev om i mitt forrige blogginnlegg. For å gjøre en lang historie kort så må jeg trekke flere visdomstenner, pluss ordne noe annet småtteri med tennene, og det ble rett og slett  veldig dyrt! I tillegg så datt eksosanlegget rett og slett bare av når jeg var ute å kjørte bil her en dag. (Dere skulle ha sett meg, fikk rett og slett panikk der jeg  stod midt i veien med et eksosanlegg på slep. Heldigvis er pappaer gode å ha i slike tilfeller!) Verkstedet skulle like vel ha 5000kr for et nytt eksosanlegg, penger jeg dessverre ikke har nå i julestria.

Løsningen ble for meg å ta opp et forbrukslån på 10 000kr hos Lendo.

lendo-forbrukslaan

Jeg trodde jeg var den siste til å anbefale forbrukslån, og jeg anbefaler det sånn sett ikke til noen. Som en nødløsning sytes jeg like det vel kan være en bra ting og den redder i hvert fall julen for meg. Det som like vel er viktig og som er mitt tips til deg som skal søke forbrukslån er at du velger rett lån!

Det er veldig store prisforskjeller på forbrukslån og du kan spare mange tusen kroner i renteutgifter med å velge det forbrukslånet med de laveste rentene. For meg falt valget på Lendo sitt forbrukslån, men dette kan være forskjellig fra deg til meg. Jeg anbefaler deg at du bruker en sammenligningsside for forbrukslån (jeg brukte forbrukslånpådagen.com ) slik at du sørger for at du får de beste betingelsene på ditt lån.

Og sist, men ikke minst. Ikke søk forbrukslån om du ikke virkelig trenger det. Dette er dyre lån og bør bare brukes i nødstilfeller med så lave beløp som mulig. Ikke ta opp et forbrukslån for å pusse opp badet, det blir bare unødvendig dyrt!